Чому виникають нові професії?

У зв’язку зі стрімким економічним, технологічним, науковим розвитком та міжнародними торговими відносинами з’являються абсолютно нові професії. Ринок праці вимагає збільшення та розширення напрямків та професійних можливостей.
ІТ-сфера
Зокрема набирають популярності спеціальності в ІТ-сфері. Можна відзначити спеціалістів зі створення віртуальної реальності, інженерів із RFID-міток, ігрових бета-тестерів, продакт-менеджерів із розвитку RTB (особливо DSP), IT-спеціалістів у області human-interface, програмістів у області квантового комп’ютінгу, спеціалістів із взаємодії з роботами, Haskell програмістів і нанотехнологів.
Медицина
Раптова поява нових захворювань та їх омолодження, питання народжуваності, смертності, старіння та довголіття спонукають до виникнення та популяризації професій у сфері медицини, зокрема фармацевтики, ядерної медицини, нанодієтології,нейробіології, вальвеології, геронтології, спеціаліст із генної інженерії.
Психологія. Психіатрія.
Зростає попит на спеціалістів у сфері психології, внаслідок виникнення проблем у спілкуванні між людьми через розвиток Інтернет-комунікацій, ритму життя, що постійно прискорюється, синдрому утомленої людини, конфліктності через зростаючий рівень емоційного дисбалансу, а також прикладів закордонних країн.
У зв’язку з необхідністю створення сприятливої робочої атмосфери в колективі все частіше будуть з’являтися професії в області мотивації і адаптації персоналу такі, як спеціаліст із розвитку бренду роботодавця, спеціаліст із психології праці, спеціаліст по гейміфікації, лайф-коуч, працівник соціальної адаптації, експерт із ергономіки та медіатор.
SMM і цифровий маркетинг
Каталізатором розвитку маркетингу і реклами стане SMM і цифровий маркетинг. Потреба в просуванні бренду, виведення нових продуктів на ринок, збільшення продажів, покращення іміджу, а також вихід бізнесу в «онлайн» і необхідність більш ретельного дослідження конкурентів призводить до з’яви нових професій у цьому напрямку.
Будівництво
Новий етап у розвитку ринку праці очікує на будівельну й архітектурну сфери. У першу чергу це пов’язано з новим трендом — містобудівництво.
Удосконалення вже існуючих професій
Розвиток науки буде пов’язаний з квантовою фізикою, математичним моделюванням і кібернетикою, також буде зростати попит на спеціалістів у лінгвістиці (особливо на спеціалістів зі східної групи мов).
Необхідність управління постійно зростаючими транспортними потоками призведе до популярності професій у логістичній сфері.
Галузями, від яких слід очікувати швидкого розвитку, є також сфера біотехнологій, екологічна, космічна сфера, вивчення клімату, сфера освіти і виробнича сфера.
Професії, що вже набули широкої популярності в Україні:
- Копірайтер, рерайтер- людина, що розробляє креатив у рекламі.
- Бренд-менеджер. Фахівець, що керує продажем якоїсь групи товарів певної торгової марки. Займається не стільки самими продажами, скільки розкручуванням фірмової марки.
- Дистриб’ютор– особа (фірма), що здійснює прямі продажі, зазвичай фірма реалізує товар через цілу мережу працівників (дистриб’юторів).
- Логістик – менеджер по митниці та транспорту, що керує поставками, займається організацією вантажопотоку, працює з вантажоперевізниками та вантажовідправниками, здійснює контроль прийому-здачі вантажів.
- Мерчендайзер – фахівець з просування продукції в роздрібній торгівлі. Контроль розташування товару на полицях, підтримка іміджу товару, контроль реклами і цін на товар – все це основні завдання мерчандайзера.
- Іміджмейкер – спеціаліст у галузі створення іміджу.
- Маркетолог ретельно вивчає товар або послуги своєї фірми і її особливостей, споживачів, досліджує ринки збуту і їх специфіку, аналізує конкурентів і їх діяльність, прогнозує попит і його динаміку, формує товарний асортимент, бере участь у ціноутворенні.
- Веб-дизайнер створює зовнішній вигляд майбутнього сайту. Визначає, де і які елементи будуть перебувати, як вони будуть оформлені, яким чином на екрані комп’ютера буде відображатися взаємодія користувача з елементами сайту.
Абсолютно новими й рідкісними для ринку праці зараз є такі позиції, як:
- нанодієтолог
- E-Detailer (координатор фармацевтичного ринку)
- інженер із RFID-міток (інженер із радіочастотної ідентифікації)
- спеціаліст із видобутку сланцевого газу
- продакт-менеджер із розвитку RTB (особливо DSP) (RTB – аукціон у реальному часі)
- гідропонік (спеціаліст із вирощування рослин без ґрунту)
- IT-спеціаліст у галузі human-interface
- вальвеолог (спеціаліст, що займається питаннями збереження здоров’я людини)
Підводячи підсумки, можна стверджувати, що професії в усьому світі та зокрема в Україні проходять еволюційні зміни. Технологічний прогрес, наукові відкриття та прагнення людства до постійного розвитку активно сприяють виникненню професій різних напрямків. Ринок праці урізноманітнюється абсолютно новими цікавими професіями.